تیزر اپیزود گاو بنفش
اطلاعات اپیزود
اُتاکو در کسب و کار به چه معناست؟ چگونه محصولاتمان را از دیگران متمایز کنیم تا به چشم آییم؟ چرا در مدل تبلیغات و بازاریابی جدید باید از گاو بنفش استفاده کنیم؟ پاسخ به این سوالات و دهها سوال دیگر درباره چگونگی بازاریابی موثر در کسب و کار و تبلیغات با کمترین هزینه و سود بیشتر را در اپیزود خلاصه کتاب گاو بنفش براتون توضیح دادیم.
کد تخفیف خرید این کتاب از سایت نشر آموخته: radiosummarize
برای خرید کتاب از نشر اموخته اینجا را کلیک کنید
————-——————–
گوینده: فریده محمدی
تهییه کننده: مهدی رفیعی
نویسنده: محمدرضا رفیعی
—————————————
ما تو پادگیرهای زیادی هستیم که از طریق این لینک می تونید به همشون دسترسی داشته باشید:
پادکست خلاصه کتاب – رادیو سامرایز (radiosummarize.com)
راستی اگر میخواید حامی و همراه ما در این کار فرهنگی باشید می تونید از طریق لینک حمایتی زیر ما رو پشتیبانی کنید:
حامی باش | درگاه جذب حمایت مالی (hamibash.com)
درباره کتاب غلبه بر کمرویی
گاو بنفش با عنوان اصلی Purple Cow: Transform Your Business by Being Remarkable سال 2003 منتشر شد. 6 سال بعد در سال 2009 ست گادین ویرایش کاملی روی کتاب انجام داد و آن را دوباره منتشر کرد. ست گادین نویسندهی این کتاب معتقد است در دورانی به سر میبریم که برای موفقیت در یک کسبوکار، تبلیغات کافی نیست؛ بلکه شما باید یک تفاوت جدی با بقیه رقیبانتان داشته باشید. باید تصمیم بگیرید در کانون توجه باشید و موفق شوید یا کنار بایستید و شکست بخورید. او در اینباره گفته است:«مطمئنترین راه برای شکست، خسته کننده بودن است. تنها شانس شما برای موفقیت متمایز بودن است.»
نظریهی گاو بنفش میگوید باید متفاوت باشید. تفاوتی که باعث شود شما در ذهن مشتری ماندگار شوید و او را ترغیب کند میان انتخابهای بیشمار بازار دست روی خدمت یا کالای شما بگذارد. شما باید چیزی به مخاطبتان بدهید که بقیه ندادهاند، وگرنه مسئله خیلی ساده میشود. اگر تمام محصولات و خدمات بازار مشابه باشند مشتری به سراغ پرسابقهترین و معروفترین ارائهکنندهی خدمت خواهد رفت و به خودش زحمت بررسی خدمت یا تولید شما را نخواهد داد.
این تئوری در کسبوکارهای اینترنتی هم بسیار اهمیت دارد. کسبوکار اینترنتی شما باید فرقی با بقیه داشته باشد. این تفاوت میتواند در نحوهی ارتباط شما با مشتری، طراحی منحصربهفرد سایتتان، نوع بستهبندی کالا، نوع محصولی که ارائه میکنید یا نام دامنهتان باشد. مثلا وجه تمایز دیجیکالا، بزرگترین کسبوکار اینترنتی ایران، با بقیهی کسبوکارها در درجهی اول تولید محتوای بسیار قوی برای معرفی محصولات ارائه شده بود. جالب است بدانید دیجیکالا از زمان راهاندازی تا مدت دوسال هیچ کالایی برای عرضه نداشت و تنها معرفیهای کامل و به درد بخور دربارهی محصولات دیجیتال موجود در بازار منتشر میکرد.
ست گادین از اصطلاح «عطسه کنندگان» برای مشتریان استفاده میکند. تمام حرف گادین این است که اگر شما منحصر به فرد باشید، «عطسه کنندگان» کار تبلیغات و بازاریابی را برای شما انجام میدهند. آنها که از ایدهی شما هیجان زده شدهاند آن را به صورت ویروسی به اطرافیانشان منتقل میکنند و شما در مدت کوتاهی میبینید که با یک استراتژی درست و بدون صرف هزینههای گزاف برای تبلیغات، مثلا تبلیغات کلیکی یا بروشورهای عجیب و غریب و کارهای هزینه بر دیگر توانستهاید طیف خوبی از مشتریان را جذب کنید.
ست گادین در انتشار کتاب گاو بنفش از استراتژی خودش استفاده کرده است. اولین نسخههای این کتاب در پاکت شیر بنفش و سفید بستهبندی و به بازار ارائه شد. گاو بنفش در دو سال اول پس از انتشارش 23 بار تجدید چاپ شد و بیش از 150هزار نسخه از آن فروخته شد.کتاب ست گادین به بیش از 35زبان ترجمه شده است.
بهترین پادکست خلاصه کتاب هستید
خیلی ممنون نظر لطفتونه